سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنیک های فروش موفق

این وبلاگ به تشریح روشهای نوین بازاریابی و فروش و همچنین روشهای وفادارسازی مشتریان و جذب مشتریان جدید

ارتباط سازنده با مشتریان

در کتاب خلق مدل کسب و کار ، نوشته تیم کلارک ، درباره بخش تعامل با مشتریان در مدل کسب و کار ، اینگونه نوشته شده است :

"چگونه تعامل خود را با مشتریان توصیف می کنید ؟آیا خدمت شخصی حضوری به هر مشتری ارائه می دهید ؟ یا ارتباطات شما بیشتر غیر حضوری است؟ آیا تمرکز شما بر افزایش تعداد مشتریان (جذب) یا بر ایجاد رضایت برای مشتریان فعلی خود(حفظ) است ؟ " (صفحه 67 کتاب مدل کسب و کار شما ، ترجمه حسام الدین ساروقی،فیروزه کرمانشاه،مینا نجفیان)

همه ما میدانیم که مدیریت ارتباط با مشتری بخشی جدا نشدنی از یک کسب و کار است ، بعلاوه پرواضح است که کسب و کار ها ، باید بتوانند به طریقی این ارتباط را برقرار کنند ، راه های متداولی برای برقراری ارتباط با مشتری وجود دارد ، نظیر شبکه های اجتماعی ، وب سایت و ... که به آنها ، کانال های ارتباط با مشتریان گفته میشود ، درک صحیح این موضوع و برقرای یک ارتباط سازنده ، به خصوص برای استارتاپ ها امری بسیار مهم و حیاتی است . چرا که بسیاری از استارتاپ ها در مراحل مختلف رشد خود ، باید نیاز های مختلف کاربرانشان را شناسایی کنند و با توجه به بازخورد ها و آنچه که کاربران انتظار دارند ، محصول خود را ارتقا دهند

همانطور که پیشتر اشاره کردیم ، استفاده از شبکه های اجتماعی محبوب ترین راه برای برقراری این ارتباط است . اما در شبکه های اجتماعی ، با توجه به نوع شبکه ، با چالش های مختلفی مواجه هستیم ، برای مثال در اینستاگرام ، کامنت های نامربوط ، امکان انسداد موقت حساب توسط اینستاگرام در صورت ارسال پیام های زیاد در دایرکت (که یکی از روش های ارتباط مستقیم با کاربران است) ، پنهان شدن پاسخ شما به نظرات ، از چالش هایی هستند که یک کسب و کار در این شبکه اجتماعی با آن مواجه است . به علاوه ،در این شبکه های اجتماعی ، ابزاری برای تحلیل کامنت های کاربران وجود ندارد و ابزار های موجود به شکلی سطحی این تحلیل را انجام می دهند .

بر خلاف آنچه که در شبکه های اجتماعی رخ می دهد ، در راهت ، شما قادر خواهید بود تا در صفحه اختصاصی کسب و کار خودتان ؛ نظرات کاربران را نمایش دهید ، به آن ها مستقیما بدون محدودیت پاسخ دهید و همچنین ، گزارشات دقیقی بر پایه نظرات کاربران دریافت نمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فواید راهت برای کسب و کار ها به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://rahhat.ir/brands/sign-up-brand-info

https://rahhat.ir

 

منبع : ویرگول